ولـگـرد جـاده هـا

ارائه زیباترین تصاویر از کشنده های جدید و قدیمی

 
طرز کار موتور دیزل به درخواست سیاوش
نویسنده : علیرضا یحیی زاده - ساعت ٧:۳٩ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/۸/٢٩
 

 

طرز کار موتور های دیزل

 

 

 

شمع گرمکن(Glow plug) :گرمکن الکتریکی کوچکی که در محفظه احتراق اولیه موتور های دیزلی نصب می شود تا محفظه احتراق را پیش گرم کند و موتور در هوای سرد آسانتر روشن شود .

 

ECM (مخفف electronic control module مدول کنترل الکترونیکی):  جعبه فلزی حاوی واحد پردازنده ی مرکزی (سی پی یو) یا کامپیوتری که اطلاعات را از کلید ها و حسگر ها (ورودیها) دریافت می کند و سپس مدار اولیه را باز و بسته می کند ؛ممکن است مدول مجزایی باشد یا یکی از کارکرد های مدول کنترل موتور یا سیستم انتقال توان باشد.

 

 

 

 

یکی از محبوب ترین مقاله سایت HowStuffWorks طرز کار موتور خودرو است ، که در مورد اساس اولیه موتور های احتراق داخلی توضیح می دهد و در مورد سیکل چهار زمانه بحث می کند و در موتور تمام سیستم های کمکی که به موتور کمک می کنند تا کار انجام دهد صحبت می کند. برای یک مدت طولانی بعد از انتشار این مقاله ، یکی از سوالهای بسیار متداولی که می پرسند این است: که چه تفاوتی بین موتور های بنزینی و دیزلی وجود دارد ؟

 

ردلف دیزل ایده موتور های دیزل را توسعه داد و در سال 1892 حق ثبت اختراع آلمان را بدست آورد . هدف او بوجود آوردن موتوری با بازده بالا بوده است . موتور های بنزینی در سال 1876 اختراع شد ، که خصوصاً در آن موقع بازده بالایی نداشتند  .

 

 

 

 

ردلف دیزل مخترع موتور های دیزل

 

 

موتور های دیزلی بر خلاف موتور های بنزینی

 

 

 

تفاوت اصلی بین موتور های دیزلی و بنزینی :

 

  • یک موتور بنزینی مخلوط هوا و گاز را مکش می کند و آنرا متراکم می کند و بعد مخلوط را با جرقه مشتعل می کند . یک موتور دیزلی فقط هوا را می گیرد و آنرا متراکم می کند و بعداً سوخت را به داخل هوای متراکم تزریق می کند . گرمای حاصل از متراکم شدن هوا موجب مشتعل شدن خود به خودی سوخت می شود .
  • نسبت تراکم موتور های بنزینی8:1   تا 12:1 است، در حالیکه نسبت تراکم موتور های دیزلی 14:1 به بالا مثلاً 25:1 است . نسبت تراکم بالای موتور های دیزلی منجر به بهتر شدن بازده می شود .
  • موتور های بنزینی معمولاً از کاربراتور استفاده می کنند که هوا و سوخت را قبل از ورود به داخل سیلندر مخلوط می کند یا دریچه تزریق سوخت دارند که فقط سوخت را پیش از مرحله مکش می پاشد(بیرون سیلندر). موتور های دیزل از تزریق سوخت مستقیم استفاده می کنند  یعنی سوخت را مستقیماً به داخل سیلندر می پاشند .

 

انیمیشن زیر سیکل دیزل را در یک کنش نشان می دهد، شما می توانید آن را با ایمیشن موتورهای بنزینی مقایسه کنید و تفاوت آنرا ببینید .

 

 

 

طرز کار موتور های دیزل

 

 

 

طرز کار موتور های بنزینی

 

 

توجه کنید که موتور های دیزل شمع ندارند . آنها هوا را می مکند ( مکش می کنند ) و آنرا متراکم می کنند و سپس سوخت را مستقیماً به داخل محفظه احتراق تزریق می کنند ( تزریق یا پاشش مستقیم)  و در نتیجه گرمایی حاصل از متراکم شدن هوا موجب مشتعل شدن سوخت در یک موتور دیزل می شود . در بخش بعدی ما مرحله تزریق سوخت دیزل را بررسی خوایم کرد. 

 

 

 

تزریق سوخت موتور های دیزل

 

 

 

انژکتور در موتور های دیزل از اجزای  بسیار پیچیده ای تشکیل شده است و موضوع بسیاری از آزمایشات بزرگ بوده است . ممکن است در هر موتور خاصی در یک مکان مختلف جای گرفته باشد . انژکتور بایستی قادر باشد تا دما و فشار داخلی سیلندر را تحمل کرده و سوخت را به قطرات ریز تبدیل کند . گردابی کردن قطرات در داخل سیلندر که باعث پخش متناسب آنها می شود ، نیز یک چالش است .  بنابراین بعضی موتور های دیزلی سوپاپ مکش مخصوصی قبل از محفظه احتراق به کار می گیرند یا از وسایل دیگری برای گردابی (چرخشی) کردن هوا در داخل محفظه احتراق استفاده می کنند و یا در غیر این صورت جرقه زنی و فرآیند احتراق بهبود می دهند . یکی از تفاوتهای بزرگ بین موتور های دیزلی و بنزینی در فرآیند تزربق سوخت است . اکثر موتور خودرو ها از دریچه تزریق ( انژکتور) یا یک کاربراتور استفاده می کنند که نسبت به تزریق مستقیم ترجیح دارد . بنابراین در یک موتور خودرو ، همه سوخت در داخل سیلندر در طی مرحله مکش بارگذاری شده و سپس متراکم می شود . مقدار تراکم مخلوط سوخت و هوا محدود به نسبت تراکم موتور است . اگر موتور هوا را بیش از اندازه متراکم کند ، مخلوط سوخت و هوا به طور خود به خودی مشتعل می شود و سبب ضربه زدن می شود . موتور های دیزل تنها هوا را متراکم می کنند، بنابراین نسبت تراکم می تواند خیلی بالا باشد. نسبت تراکم بالا، قدرت بیشتری تولید می کند .

 

بعضی موتور های دیزل شامل یک شمع گرمکن از انواع آن است. موقعی که یک موتور دیزل سرد است، مرحله کمپرس ممکن است دمای هوا را به اندازه کافی برای مشتعل کردن سوخت بالا نبرد . شمع گرمکن (glow plug ) یک سیم گرمکن الکتریکی است (مانند سیم های داغی که شما در یک برشته کن می بیننید) که محفظه احتراق را گرم می کند و دمای هوا را موقعی که موتور سرد کار می کند را افزایش می دهد بنابراین موتور می تواند روشن شود .

 

همه وظایف در موتور های جدید توسط ارتباط ECM با مجموعه از سنسور های پیچیده ای که هر چیزی را از دور موتور تا دمای روغن و مایع خنک کننده را اندازه گیری می کنند ، حتی وضعیت موتور(i.e. T.D.C.)  کنترل می شود . امروزه گرمکن ها به ندرت در موتور های بزرگ استفاده می شود . ECM دمای هوای محفظه را حس می کند و تایمینگ موتور را در هوای سرد ریتارد می کند ، بنابراین انژکتور سوخت را دیرتر تزریق می کند. هوا در داخل سیلندر بیشتر متراکم می شود در نتیجه گرمای زیاد ایجاد شده، که به روشن شدن موتور کمک می کند .

 

موتور های کوچک و موتورهای که کنترل کامپیوتری پیشرفته ندارند از گرمکن برای حل این مشکل(روشن شدن در هوای سرد) استفاده می کنند .

 

 

 

 

 

 

 

نمونه از موتور دیزل شش سیلندر آتگو

 

 

 

البته تنها تفاوت بین موتور های دیزلی و موتور های بنزینی دلایل مکانیکی نیست ،بلکه از لحاظ سوخت مصرفی شان نیز دارای تفاوت هستند .

 

 

 

سوخت دیزل

 

 

 

 اگر شما سوخت دیزل (گازوئیل) با بنزین مقایسه کنید ، شما می دانید که آنها متفاوت هستند . آنها مطمئناً بوی متفاوتی دارند . سوخت دیزل (گازوئیل) سنگین تر و روغنی تر است . گازوئیل نسبت به بنزین دیرتر تبخیر می شود، در واقع نقطه جوش آن نسبت به آب بالاتر است. معمولاً وقتی صحبت از سوخت دیزل می شود تمام توجهات معطوف به گازوئیل می شود . 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

یک نمونه از سوخت دیزل

 

 

 

 

 

 

 

Mercedes-Benz Conecto H with six-cylinder OM 457 hLA Euro 3 diesel engine

 

 

 

سوخت دیزل (گازوئیل) آرام تر تبخیر می شود ، زیرا آن سنگین تر است . آن شامل اتم ها کربن در زنجیره طولانی نسبت به بنزین است (نمونه از بنزین C9H20 در حالیکه نموته از گازوئیلC14H30). سوخت دیزل (گازوئیل) با کمی پالایش بدست می آید ، به همین دلیل است که معمولاً گازوئیل نسبت به بنزین ارزان تر است .

 

سوخت دیزل (گازوئیل ) چگالی انرژی بالاتری نسبت به بنزین دارد . به طور متوسط ، یک گالن (3.8 L) گازوئیل تقریباً 155x106 j (147,000 BTU), انرژی دارد ، در حالیکه یک گالن بنزین 132x106 j (125,000 BTU) انرژی دارد . این (انرژی بالای گازوئیل) با بازده بالای موتور دیزل تلفیق می شود و این دلیل برتری موتور های دیزل بر موتور های بنزینی است .

 

 ترجمه.شهروز ستاری و احمد همتی


 
 
تذکر
نویسنده : علیرضا یحیی زاده - ساعت ٧:۳٥ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/۸/٢٩
 

برای دیدن کامل عکسها خواهشمندم اول عکسها را سیو کنید.


 
 
اسکانیا 3
نویسنده : علیرضا یحیی زاده - ساعت ٧:۱۸ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/۸/٢٩
 

ا


 
 
مطلبی در براره کارخانه بنز به در خواست حسن فرزین
نویسنده : علیرضا یحیی زاده - ساعت ٦:۳٥ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/۸/۱٩
 
تاریخچه مرسدس بنز  
 
  مرسدس نام یک دختر اسپانیایی است و اصولا یک اسم اسپانیایی است که به معنای وقار و زیبایی است. آن آرم جاودان در سال ۱۹۰۳ طراحی گردید اما در سالهای ۱۹۰۹ (دو بار)، ۱۹۱۶ و ۱۹۲۱ تکامل یافت تا اینکه در سال ۱۹۲۶ به یک ستاره طلایی با دایره ای که دور آن را محصور کرده بود مبدل گردید و تا به امروز به همین شکل و شمایل ماند.  
 
     
 
 
 
 
   
 
     
     
 
   
 

مسدس نام یک دختر اسپانیایی است و اصولا یک اسم اسپانیایی است که به معنای وقار و زیبایی است. آن آرم جاودان در سال ۱۹۰۳ طراحی گردید اما در سالهای ۱۹۰۹ ( دو بار ) ، ۱۹۱۶ و ۱۹۲۱ تکامل یافت تا اینکه در سال ۱۹۲۶ به یک ستاره طلایی با دایره ای که دور آن را محصور کرده بود مبدل گردید و تا به امروز به همین شکل و شمایل ماند. کارل بنز در بیست و پنج نوامبر سال ۱۸۴۴ در کاسروه (یکی از شهرهای آلمان) پا به عرصه وجود گذاشت وقتی دو ساله بود پدرش درگذشت. با وجود وضع بد مالی، مادرش امکانات آموزشی را برای او فراهم نمود. کارل بنز دبیرستان را زیر نظر (( فردیناند رتین بافر )) به پایان رساند و بعد از آن در دانشکده فنی در شهر کاسروه ادامه تحصیل داد . همزمان با تحصیل یک دوره دو ساله را در یک کارخانه فنی و مهندسی در کاسروه گذراند در مدتی که آنجا بود، کارل تجربه های مقدماتی را در همه زمینه های فنی کسب کرد . اولین تجربه کاری او ، به عنوان یک طراح در ساخت یک کارخانه در شهر ((مانهایم )) بود . وی در سال ۱۸۶۸کارش را از دست داد و جذب شرکتی به نام (( Gebruder Benckiser Eisen werke und Maschines Fabrik )) شد این شرکت بیشتر کارهای ساختمانی و پلسازی انجام می داد . سپس در کارخانه (( Ben ckiser )) در وین مشغول به کار شد. در سال ۱۸۷۱ اولین شرکت خود را در مانهایم به کمک یک مکانیک به نامآگوست ریتر تاسیس کرد و به زودی معلوم شد ریتر همکار مناسبی نیست در نهایت بنز فقط با کمک نامزدش ، برتا رینگر ، موفق شد بر موانعی که سد راه او شده بودند پیروز شود یکی از دلایل پیروزی او این بود که برتا جهیزیه اش را فروخت و بنز توانست سهام ریتر را خریداری نماید . در سال ۱۸۷۲ برتا و کارل ازدواج نمودند. کارل و برتا پنج فرزند به نامهای ایگن ( ۱۸۷۳ ) ، ریچارد ( ۱۸۷۴ ) ، کلارا ( ۱۸۷۷ ) ، تایلد ( ۱۸۲ ) ، الن ( ۱۸۹۰ ) داشتند .

بنز ابتدا در تجارت موفقیتی بدست نیاورد و خوش شانس نبود. برای مثال (( Iron foumdry and mechanical work shop )) که از کارگاههای او بود توسط ماموران سلطنتی مصادره شد در طول این مدت کارل تمام توانایی اش را روی توسعه موتورهای دو زمانه متمرکز کرد. بنز چند امتیاز مهم برای تولید و تکمیل کردن موتور دو زمانه اش دریافت کرد، و تا وقتی که به استانداردهای مورد نظرش نرسید، دست از کار نکشید به عنوان مثال یکی از این امتیازهایی که به بنز اعطا شد این بود که سیستم موتورهای سرعتش را تنظیم کند وی با کمک مخترعان و همکاران جدیدش ، عکاس معروف (( امیل بوهلر )) و برادرش، یک بازرگان و با پشتیبانی مالی یک بانک در مانهایم یک شرکت سهامی در سال ۱۸۸۲ تاسیس کردند و آن را (( Gas motoren fabrik Mannheim )) نامیدند. کارل بنز ۵۰ % از سهام شرکت را در اختیار داشت او به عنوان یک عضو هیات مدیره و سهام دار از حق اظهار نظر کمتری نسبت به دیگران برخوردار بود همکارانش (( دیگر سهامداران )) سعی کردند که نفوذشان را در شرکت بیشتر کنند و بالاخره این برخوردها باعث شد که بنز شرکت را در سال ۱۸۸۳ ترک کند در سال ۱۸۸۳ بنز یک پشتیبان مالی دیگر را در ماکس رز پیدا نمود او کسی نبود جز (( بردریک ویلهم ابلینگر )) .

فردریک فروشگاه دوچرخه فروشی را اداره می نمود و بنز علاقه وافری را به وسایل موتوری در او یافت . در اکتبر همان سال بنز و ۲ نفر دیگر که یکی از آنها فردریک بود شرکت (( Benz & co )) را تاسیس نمودند نیروی کار این شرکت به ۲۵ نفر می رسید . این کمپانی تا جایی پیشرفت کرد که قادر بود امتیاز تولید موتورهای بنزینی را واگذار کند اکنون بنز می توانست بیشتر وقتش را وقف توسعه موتورهای اتومبیل کند. وی راه خویش را از دایلمر جدا کرد و موتور چهار زمانه بنزینی خودش را بر روی کالسکه ای نصب کرد. در سال ۱۸۸۶ بنز از اولین خودروی خود پرده برداری کرد و آن را به نمایش عمومی گذاشت . بین سالهای ۱۸۸۵ تا ۱۸۸۷ ، سه مدل از این نوع خودروها را طراحی کرد. مدل اول که بنز آن را در سال ۱۹۰۶ به موزه آلمان اهداء کرد. مدل دوم که چندین بار طراحی و بازسازی شد. مدل سوم که از چرخهای چوبی استفاده می کرد و (( برتا)) برای اولین بار با این خودرو به مسافرتی طولانی رفت . در سال ۱۸۸۶ تولیدات بنز جوابگوی تقاضای مردم برای خودرو نبود و او ((Benz & co . Rheinische Gas motoren Fabrik )) را به کارخانه بزرگتر دروالدهافتتراس منتقل نمود. دراین کارخانه تا سال ۱۹۰۸ خودرو تولید می شد.

در سال ۱۸۹۳ مرسدس بنز خودروهایی تولید می کرد که مجهز به محورهای پیچشی بود .

بین سالهای ۱۸۹۴ تا ۱۹۰۱ بنز خودرو مدل (( velo )) را در کارخانه ((Benz & co )) تولید می کرد. این خودرو از قیمت متعادلی برخوردار بود و از این خودرو دو نفره جمعا ۱۲۰ دستگاه تولید شد. بتدریج Benz & co به قدری پیشرفت کرد که پیشتاز در امر خودرو سازی شد و در نهایت در سال ۱۸۹۹ به یک شرکت سهامی تبدیل شد (( جولیوس گان )) عضو هیات مدیره و مسوول امور بازرگانی شرکت شد کارگران قسمت تولیدی از ۵۰ نفر در سال ۱۸۹۰ به ۳۴۰ نفر در سال ۱۸۹۹ رسید. در همین سال بنز به تنهایی ۵۷۲ دستگاه خودرو تولید کرد . ۲۴ ژانویه ۱۹۰۳ ، روزی بود که کارل بنز از کارهای فنی کناره گیری کرد ، و به عنوان ناظر هیات مدیره به کار خودش ادامه داد. این اقدام او نتیجه مشاجره ای بود که با مدیر عامل داشت زیرا مدیر عامل تصمیم داشت که از طراحان فرانسوی در طرح مانهایم استفاده کند و هدفش مقابله و رقابت با (( مرسدس )) بود . همچنین دو پسر کارل ، ایگن و ریچارد ، همراه با این اقدام او شرکت را ترک کردند اگر چه ریچارد در سال ۱۹۰۴ به عنوان مدیر تولید خودروهای مسافرتی به شرکت برگشت. در پایان همان سال کل فروش شرکت ۳۴۸۰ دستگاه بود .

در سال ۱۹۰۶ کارل بنز شرکتی به نام (( Carl Benz shone )) در لیدنبورگ تاسیس کرد. سهامداران این شرکت خودش و پسرانش بودند در ابتدا آنها سعیشان بر این بود که خودروهایی با موتور بخار تولید کنند با این حال ، زمان به سرعت تغییر می کرد و تقاضا برای این موتورها به سرعت رو به کاهش بود . آنها مجبور شدند که خط مش را تغییر دهند. در سال ۱۹۲۳ تعدادی از (( Benz ۳۵۰ )) تولید شد. در این زمان، خانواده بنز به شهر لیدنبورگ مهاجرت کردند. در سال ۱۹۱۲ وی شرکت را به عنوان یک شریک ترک کرد و پسرانش ، ایگن و ریچارد را تنها گذاشت. شرکت به سرعت پیشرفت کرد و شعبه هایی در بازارهای مختلف ایجاد کرد. برای مثال در انگلیس خودروهای تولیدی این شرکت ، بخاطر کیفیت بالایی که داشتند به عنوان تاکسی به کار گرفته شدند و هر روز به محبوبیت آنها افزوده می شد . در سال ۱۹۲۳ کارل آخرین خودروهای تولیدی خود را ساخت. این خودرو یکی دارای ۸ و دیگری ۲۵ اسب بخار قدرت تولید می کرد. هر دو این خودروها را بنز برای استفاده شخصی خودش نگه داشت و از آنها لذت برد و هرگز آنها را نفروخت این خودروها امروزه در موزه نگهداری می شوند . کارل بنز در چهارم آوریل ۱۹۲۹ در منزلش واقع در لیدنبورگ در گذشت و امروزه خانه اش به عنوان دفتر مرکزی مرسدس بنز استفاده می شود .

   
   
 

 
 
اسکانیا 3
نویسنده : علیرضا یحیی زاده - ساعت ٤:۳۱ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/۸/۱۸
 


 
 
تاریخچه شرکت ولوو
نویسنده : علیرضا یحیی زاده - ساعت ٥:٤٤ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/۸/۱٧
 
 
پرش به: ناوبری, جستجو
کامیون ال.وی ۶۳ ولوو، ساختهٔ سال ۱۹۲۹ میلادی.

هم اکنون در ایران شرکت کاملا خصوصی رانیران به صورت انحصاری به تولید اتوبوسهای روز ولوو می پردازد . www.runiran.com

گروه ولوو AB volvo یک شرکت سوئدی سازندهٔ وسائط نقلیه و قطعات آن است. از جمله تولیدات این شرکت تریلی، کامیون، اتوبوس، تجهیزات ترابری و سازه‌ای، سامانه‌های پیش‌رانش دریایی و صنعتی، قطعات هوافضا و خدمات مالی است.

شرکت ولوو کار خود را در ۱۴ آوریل ۱۹۲۷ به عنوان شرکت خودروسازی در شهر گوتنبورگ سوئد آغاز کرد. این شرکت در آغاز شاخه‌ای از شرکت بلبرینگ‌سازی اس.کی.اف بود.

نام ولوو به معنی «می‌غلتم» است و از فعل volvere لاتین گرفته شده‌است.

بخش خودروسازی ولوو امروزه متعلق به شرکت اتومبیل سازی فورد می‌باشد. مالک بخشی از کمپانی های ماک امریکا و رنو تراکس فرانسه

به AB Volvo سازنده سوئدی وسایل نقلیه تجاری، از جمله کامیون، اتوبوس ها و تجهیزات ساختمانی می باشد. ولوو نیز تامین سیستم های دریایی و صنعتی درایو، اجزای هوا فضا و خدمات مالی است. اگرچه ولوو در سال ۱۹۱۵ به عنوان یک شرکت تابعه از AB SKF، تولید کننده سوئدی توپ تحمل گنجانیده شده بود، تولید کننده خودکار نظر خود را رسما در ۱۴ تاسیس آوریل سال ۱۹۲۷، زمانی که اولین خودرو، ولوو OV ۴ سری، محبت به عنوان "یاکوب" شناخته می شود، نورد از کارخانه در Hisingen، گوتنبرگ. [۲]

ولوو به معنی "من رول" در لاتین، کونژوگه از «volvere»، در رابطه با بلبرینگ است. نام ولوو ابتدا در ماه مه سال ۱۹۱۱ ثبت شد به عنوان یک شرکت جداگانه در داخل SKF AB و به عنوان علامت تجاری ثبت شده با قصد برای یک سری خاص از بلبرینگ استفاده می شود، اما این ایده تنها برای یک دوره کوتاه از زمان مورد استفاده قرار گرفت و در SKF تصمیم گرفت برای استفاده از "SKF" را به عنوان علامت تجاری برای تمام محصولات تحمل آن.

در سال ۱۹۲۴، عصار Gabrielsson، مدیر فروش SKF، و مهندس گوستاو لارسون، دو بنیانگذاران، تصمیم گرفت برای شروع ساخت و ساز از یک ماشین سوئد است. دید آنها این بود برای ساخت خودروهایی است که می تواند مقاومت در برابر rigors از جاده های ناهموار و هوای سرد سوئد. این تبدیل شده است یکی از ویژگی های محصولات VOLVO از زمان است. [۳]

این شرکت به AB Volvo هیچ فعالیت تا ۱۰ ماه اوت سال ۱۹۲۶، پس از یک سال از آماده سازی شامل تولید ده نمونه، راه اندازی شد برای انجام کسب و کار تولید اتومبیل در داخل گروه SKF. AB ولوو در بورس استکهلم در سال ۱۹۳۵ معرفی و SKF و سپس تصمیم به فروش سهام خود در شرکت. ولوو از NASDAQ delisted در ژوئن سال ۲۰۰۷ بود، اما همچنان در بورس استکهلم ذکر شده است. [۴]

در سال ۱۹۹۹، ولوو به فروش خودرو خود را تقسیم ولوو به شرکت فورد موتور ۶،۴۵ میلیارد دلار است. علامت تجاری ولوو بین ولوو AB، که در آن بر روی وسایل نقلیه سنگین استفاده می شود، و واحد فورد، که در آن بر روی ماشین های مورد استفاده قرار گرفت به اشتراک گذاشته شد. ولوو مجوز های ارسال و سود در سال ۲۰۰۵ متوقف شد و در سال ۲۰۰۸، فورد تصمیم گرفت علاقه خود را در ولوو به فروش و در ماه اوت سال ۲۰۱۰، فورد به اتمام فروش خود را از ولوو به پدر و مادر چینی و سازنده Geely موتور خودرو به مبلغ ۱.۸ میلیارد دلار است.


گروه Volvo دارای منشأ آن است که در سال ۱۹۲۷ زمانی که اولین اتومبیل ولوو از خط تولید در کارخانه نورد در گوتنبرگ است. [۷] فقط ۲۸۰ اتومبیل در آن سال ساخته شد. [۸] اولین کامیون، سری "۱"، آرسنیک در ژانویه سال ۱۹۲۸، به عنوان یک موفقیت فوری و جلب توجه در خارج از کشور [۹] در سال ۱۹۳۰، ولو به فروش اتومبیل های ۶۳۹، [۸] و صادرات از کامیون ها به اروپا به زودی پس از آغاز، اتومبیل تبدیل شده به خوبی شناخته شده در خارج از سوئد تا پس از جنگ جهانی دوم [۸].

موتورهای دریایی شده اند تقریبا به عنوان بخشی از گروه از دیر باز به عنوان کامیون. Pentaverken، در سال ۱۹۰۷ تاسیس شد، در سال ۱۹۳۵ حاصل شد. در اوایل ۱۹۲۹، با این حال، موتور کوچک قایق U - ۲۱ معرفی شد. ساخت ادامه داد ۱۹۶۲ تا.

در مدل اولیه ، Volvos نیز شناخته شده است به منفجر شدن با توجه به موتور بیش از حد نزدیک به مخزن گاز و اشتعال مخزن. این اسطوره بسیار محبوب در طول ۱۹۴۰s شد.

اتوبوس اول، به نام B۱، در سال ۱۹۳۴ به فضا پرتاب شد و موتور هواپیما را در آغاز ۱۹۴۰s به محدوده در حال رشد از محصولات اضافه شده است. در سال ۱۹۶۳، ولو باز ولوو هالیفاکس کارخانه مونتاژ، اولین کارخانه مونتاژ در تاریخ این شرکت در خارج از سوئد در هالیفاکس، کانادا.

در ۲۸ ژانویه ۱۹۹۹ گروه Volvo فروش کسب و کار مساحت آن شرکت اتومبیل ولوو به شرکت فورد موتور به ۶.۴۵ میلیارد دلار آمریکا، با این گروه در نتیجه تا حد زیادی در وسایل نقلیه تجاری. ولوو شد و سپس در سال ۲۰۱۰ به گروه ژجیانگ Geely برگزاری چین فروخته شده است. در تاریخ ۲ ژانویه ۲۰۰۱، رنو Véhicules Industriels (که شامل کامیون ماک، اما نه از سهام رنو در Irisbus) ولوو، آن کامیون های رنو در سال ۲۰۰۲ تغییر نام داد فروخته شد. در نتیجه، شرکت مادر سابق رنو بزرگترین سهامداران با سهام ۲۰ درصد (در سهام و حق رای) به AB Volvo است.

ده سال گذشته این شرکت تا به رشد سریع در بخش خدمات با تحت، به عنوان مثال، راه حل های مالی حمایت از فروش واحدهای کسب و کار ساخت. در سال ۲۰۰۶، به AB Volvo از شرکت نیسان موتور با مسئولیت محدود ، ۱۳ درصد از سهام در کامیون ژاپنی UD سازنده کامیون نیسان دیزل سابق، به دست آورد و سهامداران عمده تبدیل شد. در سال ۲۰۰۷ گروه Volvo در زمان مالکیت کامل نیسان دیزل برای گسترش توسعه خود را در بازار آسیا و اقیانوس آرام

کسب و کار گروه Volvo در شرکت های چند در میان آنها این شرکتهای تابعه انجام شده : کامیون های Volvo (کامیون برای حمل و نقل منطقه ای متوسط ​​وظیفه سنگین و کامیون برای حمل و نقل راه دور، و همچنین کامیون های سنگین برای بخش ساخت و ساز کار) کامیون های ماک (کامیون های سبک وظیفه برای توزیع نزدیک و کامیون های سنگین برای حمل و نقل راه دور) کامیون رنو (کامیون سنگین برای حمل و نقل منطقه ای و کامیون های سنگین برای بخش ساخت و ساز کار) کامیون UD (کامیون های متوسط ​​وظیفه) ولوو ساخت و ساز تجهیزات (ماشین آلات ساخت و ساز) (قبلا ولوو BM ، AB Bolinder - Munktell) اتوبوس ولوو (اتوبوس کامل و شاسی اتوبوس را برای ترافیک شهر، خط حمل و نقل و ترافیک توریستی) ولوو پنتا (سیستم موتور دریایی برای قایق های تفریحی و حمل و نقل تجاری، موتورهای دیزلی و سیستم درایو برای کاربردهای صنعتی ساخت) ولوایرو (اجزاء با تکنولوژی بالا برای موتورهای هواپیما و موشک و همچنین خدمات برای صنایع هواپیما) ولوو خدمات مالی (تامین مالی مشتری، بانکداری بین گروه، به عنوان دولت املاک و مستغلات)

علاوه بر این این گروه متشکل از چندین واحد تجاری : قطعات ولوو (لوازم یدکی، نگهداری خدمات برای حمایت از پس را در درون شرکت های گروه Volvo) فناوری اطلاعات ولوو (خدمات فناوری اطلاعات، توسعه فن آوری های جدید و کسب و کار راه حل برای شرکت های گروه Volvo) ولوو انتقال قدرت (مسئول توسعه موتورهای دیزلی ها، جعبه دنده، و محورهای گروه Volvo از) کامیون های Volvo ۳P (مسئول برنامه ریزی محصول، توسعه محصول، و برای خرید به شرکت های تجاری کامیون همه گروه Volvo) ولوو فناوری (مرکز تحقیقات و نوآوری، درایوهای دستور کار فناوری برای آینده و موجبات هم افزایی، اشتراک و برتری عملیاتی برای شرکت های گروه ولوو است.) ولوو لجستیک (طرح ها و دست ها راه حل های لجستیک برای فلز و صنعت مربوط به هوا در سراسر جهان) ولوو انتقال فناوری (توسعه و پشتیبانی کسب و کار جدید را با ربط برای شرکت های گروه Volvo) خدمات کسب و کار ولوو (حفظ مقرون به صرفه و خدمات با کیفیت بالا در مدیریت مالی برای شرکت های گروه Volvo) ولوو خزانه داری (مدیریت جریان نقدی ولوو) ولوو مدیریت رویداد، که هماهنگی فعالیت های حمایت از جمله ولوو نژاد اقیانوس

پیش از گروه Volvo از این شرکتهای تابعه کسب و کار شامل : اوقات فراغت ولوو (گروه اوقات فراغت) (عمدتا Jofa ورزشی محصولات و Ryds قایق) Provendor (گروه مواد غذایی و نوشیدنی) ولوو انرژی (انرژی گروه) (عمدتا STC اسکاندیناوی شرکت بازرگانی) Wilh. Sonesson (گروه مهندسی)

گروه Volvo نیز تا به حال چندین مرتبط شرکت از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۷، که خود از گروه های شرکت : Kebo AB (داروسازی گروه) SvedaKemi AB (گروه شیمی) AB Wilh. بکر (گروه رنگ) AB LEO (داروسازی گروه) AB Gambro (گروه پزشکی دیالیز) AB نیلز Dacke (گروه مهندسی) Procordia AB (گروه مواد غذایی و نوشیدنی) BCP مارک محصولات قابل فروش AB (گروه مواد غذایی و نوشیدنی) Pharmacia AB (داروسازی گروه) آلفرد برگ برگزاری AB (خدمات مالی گروه) فالکون برگزاری AB (دم گروه) بازی AB سوئد (گروه مسابقات و فندک) [ویرایش] علائم تجاری

ولوو علائم تجاری

ولوو AB برگزاری علائم تجاری به همان اندازه به AB Volvo و Volvo اتومبیل شرکت متعلق به [۱۱]

فعالیت اصلی این شرکت است که به خود، حفظ، محافظت و حفظ علائم تجاری ولوو (از جمله ولوو، علائم دستگاه ولوو (پنجره مشبک بریده بریده و علامت گذاری به عنوان آهن) ولوایرو و ولوو پنتا) از طرف صاحبان آن و به اخذ گواهینامه این حقوق را به صاحبان آن است. کار روز به روز بر حفظ مجموعه جهانی از ثبت علامت تجاری متمرکز می شود و به اندازه کافی برای گسترش دامنه ثبت شده برای حفاظت علائم تجاری ولوو.

کسب و کار اصلی نیز در مقابل غیر مجاز ثبت نام و استفاده از علائم تجاری (از جمله جعل و تقلب) عمل می کنند یکسان و یا شبیه به علامت های تجاری ولوو در سطح جهانی است. [۱۲] [ویرایش] نام تجاری Volvo استفاده

نام تجاری [۱۳] استراتژی های تبلیغاتی شامل قایقرانی نژاد ولوو نژاد اقیانوس، [۱۴] که قبلا به عنوان Whitbread در اطراف مسابقه جهانی شناخته شده است. ولوو را دوست دارد برای تشویق تصویر مرفه خود را با حمایت مسابقات گلف در سراسر جهان از جمله رویدادهای مسابقات قهرمانی بزرگ به نام های Volvo کارشناسی ارشد و Volvo چین باز. [نیازمند منبع]

ولوو حمایت ولوو نژاد اقیانوس، پیشرو جهان گرد جهان نژاد قایق بادبانی برای اولین بار در سال ۲۰۰۱-۲۰۰۲. ولوو است همچنین تعهد بلند مدت به آیساف و در ولوو / آیساف جهانی قایقرانی در مسابقات قهرمانی جوانان از سال ۱۹۹۷ درگیر شده است. [نیازمند منبع]

گروه Volvo همچنین حمایت نمایش پریدن جام جهانی از آغاز به کار آن در سال ۱۹۷۹ تا سال ۱۹۹۹، [نیازمند منبع] و حامیان مالی نهادهای فرهنگی، از جمله اپرا گوتنبرگ [۱۵] و گوتنبرگ Orches سمفونی

 


 
 
راهنمای خرید اسکانیا
نویسنده : علیرضا یحیی زاده - ساعت ٥:٤٠ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/۸/۱٧
 

شرکت اسکانیا، یک شرکت سوئدی تولیدکننده کامیون‌های سنگین، اتوبوس و موتورهای دیزل است که در شهر سودِرتِیلیا در ۳۰ کیلومتری جنوب استکهلم قرار دارد. این شرکت به سال ۱۹۰۰ میلادی در شهر مالمو سوئد تاسیس شد و در حال حاضر یک شرکت تابعه گروه فولکس واگن، که بزرگترین سهام‌دار آن است، محسوب می‌شود.

کامیونهای اسکانیا در3مدل تولید میشوند که P مخصوص حمل توزیعی منطقه ای و امور ساختمانی و حمل وِیژه(نظامی و...) ساخته شده است.

سری G جهت حمل مسیرهای بلند داخلی و ساختمانی ساخته شده است و نهایتا سری R برای حمل مسیر طولانی و اتوبانی با اتاقهای نوع معمولی NORMAL/متوسطHIGH LINE / بلند TOP LINE ارائه میشوند.

کامیون های اسکانیا که توسط شرکت ماموت دیزل در ایران ارائه می شوند شامل انواع کشنده، کمپرسی، باری، آتش نشانی، تانکر و میکسر می باشد که در ادامه به تشریح مشخصات و جزئیات فنی هرکدام می پردازیم.


 
 
اسکانیا 2
نویسنده : علیرضا یحیی زاده - ساعت ٧:٢٧ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/۸/۱٦
 


 
 
کشندههای جدید شرکت فولکس
نویسنده : علیرضا یحیی زاده - ساعت ٧:٠٦ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/۸/۱٤
 


 
 
روزی روزگاری بزرگان
نویسنده : علیرضا یحیی زاده - ساعت ۳:٤٢ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/۸/۱٢
 


 
 
پاسخ محسن عزیز
نویسنده : علیرضا یحیی زاده - ساعت ۱٢:۱٩ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٠/۸/۱٢
 

از ماه آینده درباره ی کارخانه های سازنده و ملیت های آن همچنین از راه های ترانزیت و عکس های آن مطالبی خواهم نوشت و از دوستانی که اطلاعات جدیدی دارند آن را از طریق پست الکترونیکی:y_alireza1@yahoo.com برایم ارسال تا آن را برای دوستداران کشنده نمایش دهم.

با تشکر

مدیر وبلاگ

 


 
 
رنو پریمیوم
نویسنده : علیرضا یحیی زاده - ساعت ۸:٥۱ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/۸/٩
 


 
 
نسل جدید اسکانیا
نویسنده : علیرضا یحیی زاده - ساعت ٩:٢۱ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/۸/۸
 


 
 
7تیرماه1390
نویسنده : علیرضا یحیی زاده - ساعت ۸:۱٧ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/۸/٧
 


 
 
امپراطور
نویسنده : علیرضا یحیی زاده - ساعت ٥:٤۸ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/۸/٥