Trucks And Heavy Cars Pictures

A blog which gives you the best and the newest pics of trucks

 
اسکانیا (ای-ایکس-سی)
نویسنده : علیرضا یحیی زاده - ساعت ۱۱:٥٥ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱/٢٩
 


 
 
مشکلات وبیماریهای ناشی از رانندگی (3)
نویسنده : علیرضا یحیی زاده - ساعت ۱٠:۳٠ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱/٢٩
 


 
 
عکسهای سری 1 فروردین 90
نویسنده : علیرضا یحیی زاده - ساعت ۱۱:٤٢ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱/٢٥
 


 
 
سال نو مبارک
نویسنده : علیرضا یحیی زاده - ساعت ٩:٥٠ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۱/۱/٢٠
 

 نوروز 1391 بر شما مبارک باد


 
 
مشخصات فنی اسکانیا 380
نویسنده : علیرضا یحیی زاده - ساعت ۱:٢۱ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱/۱۸
 

ابعاد و فواصل (میلیمتر)

طول کامیون 6885
عرض کامیون ( کابین ) 2550
ارتفاع سقف اتاق کامیون تا سطح زمین ( با بارگیر سقف- بدون بار ) 4308 - 3968
فاصله محوری 3300
مرکز محوز عقب تا انتها 685

موتور

مدل 1206DC
استاندارد آلایندگی EURO3
قدرت موتور در 1900 دور در دقیقه 309 کیلووات (420 اسب بخار )
حداکثر گشتاور در 1300-1100 دور در دقیقه 2000 نیوتن متر
تعداد سیلندر 6
حجم مجموع سیلندرها 7/11 لیتر
قطر داخلی سیلندر 127 میلیمتر
کورس پیستون 154 میلیمتر

اوزان ( کیلوگرم )‌

GVW 41000
GCW 100 تن
وزن کل شاسی ( بدون بار ) 10848
ظرفیت مجموع مجاز محور جلو ( حداکثر ) 9000
ظرفیت مجموع مجاز محور عقب ( حداکثر ) 32000


وزن شاسی شامل اتاق کامل – موتور – گیر بکس – محورها – فنرها لاستیکها – مخزن سوخت – مایعات و ابزار می باشد .
توجه :وزنها ممکن است 5/1 درصد زیاد یا کم باشد .

کلاچ

مدل K432 20 اسکانیا
نوع سیستم هیدرولیک با کنترل بادی
قطر صفحه 430 میلی متر

سیستم ترمز

ترمزهای جلو و عقب کاسه ای /بادی ،‌سیستم ضد قفل ترمز (ABS) ، ترمز توقف اضافی روی محورهای جلوو عقب ،سیستم ترمز اگزوز اتوماتیک و ریتاردر هیدرولیکی .

تجهیزات استاندارد

بوق بادی، زاپاس بند و لاستیک زاپاس ،‌آفتابگیر داخلی ،‌قفل درب مخزن سوخت ، مه شکن عقب و جلو، ابزار آْلات ،‌گلگیر عقب و جلو ، پیش گرمکن سوخت ، بوق دنده عقب ، مبدل 24 ولت به 12ولت ترانسفورمر رادیوپخش ، مجموعه ابزار ، بخاری درجا ، قفل دیفرانسیل ،‌‌قطع کن باتری ، آینه قیچی ، آینه دید جلو ، آینه جدول ،سیستم تهویه مطبوع ، آینه های گرمکن دار با تنظیم برقی ، 1عدد تخت خواب ، ‌دریچه سقف ، شیشه بالابر برقی شاگرد و راننده ،‌ بادگیر سقف و کنار اتاق ، صندلی راننده تمام اتوماتیک و قابل تنظیم گرمکن دار.

 

PTO

مدل EK740 مستقل از کلاچ نصب بروی Flywheel .

 

 

 منبع:سایت ماموت دیزل


 
 
تقدیم به دوستاران اینترنشنال
نویسنده : علیرضا یحیی زاده - ساعت ٩:۳٥ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱/۱٧
 


 
 
خلاصه ای در باره عملکرد abs
نویسنده : علیرضا یحیی زاده - ساعت ۸:۳٤ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱/۱٧
 


 
 
غول های امریکایی
نویسنده : علیرضا یحیی زاده - ساعت ۸:٥٧ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱/۱٦
 


 
 
بنز رونمایی کرد
نویسنده : علیرضا یحیی زاده - ساعت ٤:۳٩ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱/۱٦
 

بنز کشنده ای دیگر رونمایی کرد ولی وجدانا به پای هوو یا دانگ فنگ ما می رسد؟ من که فکر نمیکنم!


 
 
اسکانیا امپراطور جادهها
نویسنده : علیرضا یحیی زاده - ساعت ٧:۳٥ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱/۱٥
 


 
 
ولوو (5)
نویسنده : علیرضا یحیی زاده - ساعت ٧:۱٩ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱/۱٥
 


 
 
اسکانیا 112
نویسنده : علیرضا یحیی زاده - ساعت ۸:٢۱ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱/۱٤
 


 
 
نگاهی به عمل کرد تاخوگراف
نویسنده : علیرضا یحیی زاده - ساعت ۸:٠٢ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱/۱٤
 


 
 
معرفی چند کارخانه کامیون سازی
نویسنده : علیرضا یحیی زاده - ساعت ٥:٥٢ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱/۱۳
 


 
 
اسکانیا در یک نگاه
نویسنده : علیرضا یحیی زاده - ساعت ٦:۳٦ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱/۱۱
 


 
 
کشنده هایی که فقط کمی با کشنده های چینی فرق دارند!!!
نویسنده : علیرضا یحیی زاده - ساعت ۱٢:٠٦ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱/۱٠
 


 
 
نگاهی کوچک به تشکیل کارخانه رنو
نویسنده : علیرضا یحیی زاده - ساعت ٦:٤٢ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱/٩
 



دنیای‌خودروـ کمپانی خودروسازی رنو با داشتن شرکت داچیا (Dacia) رومانی، سامسونگ موتور کره در کنار کارخانجات و تولیدی‌‌های بزرگ و کوچک در سرتاسر دنیا چهارمین کمپانی بزرگ خودروسازی دنیا است.
معروفترین خودرو این گروه فرانسوی رنو Clio است. شهرت رنو به خاطر نوآوری در طراحی اتومبیل و ساخت موتورهای مسابقه است. در واقع اولین محصولی که موجب شهرت رنو شد موتور مسابقه بود که برادران رنو برای شرکت در مسابقات سوئیس با کمک برادر کوچکتر خود لوئیس ساخته بودند. لوئیس رنو موسس کارخانه و گروه خودروسازی رنو است. وی در یک خانواده ثروتمند و مرفه در سال 1877 در پاریس به دنیا آمد. لوئیس از دوران کودکی علاقه فراوانی به مکانیک داشت و ساعات بسیاری را در کارگاه ماشین بخار می‌گذراند یا بر روی موتور‌‌های Panhard قدیمی که در یکی از کارگاه‌‌های خانوادگیشان قرار داشت می‌گذراند. وی اولین ماشینش را در سال 1898 ساخت. ماشین وی نمونه تکمیل شده دوچرخه‌‌های De Dion-Bouton بود که با اتصال یک میل لنگ و جعبه دنده سه سرعته کار می‌کرد.
رنو این اتومبیل خود را Voiturette نامید. پس از انجام چند آزمایش رانندگی بر روی این اتومبیل رنو سفارش ساخت 13 عدد از آنها را دریافت کرد و بدین ترتیب رنو با کمک دو برادر بزرگتر خود مارسل و فرناند که تجربه کار در کارخانه منسوجات پدرشان را داشتند کارخانه رنو را پایه گذاری کردند و در سال پایانی قرن بیستم کارخانه برادران رنو ‌راه‌اندازی شد. کار طراحی و ساخت اتومبیل با لوئیس رنو بود و دو برادر دیگر در کارهای مدیریتی و توسعه شرکت فعال بودند.
بعد از مرگ مارسل در یک مسابقه موتور سواری و بازنشسته شدن فرناند، لوئیس در سال 1908 کنترل رنو را به دست گرفت. تا سال 1942 رنو توسط خانواده رنو کنترل می شد. در این سال‌ها همگام با تغییرات غیر قابل تصور طراحی اتومبیل از سوی رنو مواجه شدند لوئیس نیز اختراعات زیادی برای ساخت اتومبیل‌‌های سریعتر و قوی‌تر انجام داد مانند کمک فنر‌، ترمز حلقوی، سیستم احتراق بنزین فشرده، توربوشارژر و تاکسی‌متر.
‌در جنگ جهانی اول رنو به خاطر ساخت اتومبیل‌‌های نظامی، هواپیما و تانک برای ارتش فرانسه مدال لژیون دنور دریافت کرد. مشهورترین اتومبیل نظامی ساخت رنو تانک FT-17 بود. در دهه 30 رنو انواع اتومبیل‌‌های کوچک تا بزرگ را تولید کرد. مثلاً در سال 28 رنو 45 هزار دستگاه از مدل 7 خود را تولید کرد که از مدل6cv شروع و به مدل‌‌های10cv ، Monasix ، Vivasix ،18/24cv و در نهایت 04cv می‌رسید.
اتومبیل‌‌های این شرکت در 8 سبک بدنه ساخته می‌شدند. اتومبیل‌های کوچک‌تر طرفداران بیشتری داشتند. مدل‌‌های closed cars گران و رودستار‌‌ها ارزانترین محصولات رنو بودند. با شروع جنگ‌‌های داخلی فرانسه کارگران که عمدتاً از حزب کارگر بودند علیه خانواده رنو که طرفدار جناح راست فرانسه بودند شورش کردند و برای مدتی کارخانه را تعطیل کردند. با شروع جنگ جهانی دوم رنو، درخواست نازی‌‌ها برای تولید تانک را رد کرد به همین علت طی اشغال نظامی فرانسه توسط پاریس کمپانی رنو همانند سایر صنایع اصلی فرانسه توسط آلمانی‌‌ها اداره شد.
از طرف دولت نازی مدیران دایملر- بنز اداره رنو را برعهده گرفتند. تولید رنو در این مدت یک سوم تولید قبل از شروع جنگ بود. با حمله هوایی سال 42 بخشی از کارخانه رنو تخریب شد. پس از آزاد سازی پاریس در سال 44 لوئیس رنو به جرم همکاری و مشارکت با ارتش نازی زندانی شد و یک ماه پس از آن در گذشت. در واقع روس‌ها با تشویق کارگران خواهان آن بودند که کمپانی رنو توسط پرولتاریا (جنبش کارگری) اداره شود و آن را از سلطه اشراف خارج کنند. خودروسازی رنو سه ماه پس از مرگ صاحبش ملی اعلام شد. در سال 1949 رنو از اتهام همکاری تبرئه شد و پسر وی ژان لوئیس رنو غرامت دریافت کرد. با این همه کارخانه رنو بر خلاف سایر صنایع خودروسازی اروپا هیچگاه توسط سازندگانش اداره نشد.
__________________

 
 
نقدی بر رنو مگنوم
نویسنده : علیرضا یحیی زاده - ساعت ٦:٢۱ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱/٩
 



از اولین باری که رنو کشنده مگنوم را روانه بازارهای اروپا کرد بیش از 30 سال میگذرد . در طول این سال ها تنها تغییرات اندکی در ظاهر این کشنده لوکس انجام شده ولی داخل کابین – موتور و گیربکس آن دستخوش تغییرات گسترده ای شده است . کشنده ای که در حال حاضر به بررسی آن می پردازیم محصول سال 2009 بوده و با استاندارد یورو 5 روانه بازار شده است .




در میان کشنده های حاضر در بازار اروپا قطعاً رنو مگنوم با سایرین تفاوتهای فراوانی دارد . از اولین باری که رنو کشنده ای با این پلتفرم را تولید کرد بیش از 30 سال میگذرد اما کماکان رنو مگنوم در اروپا و در سطح اول کشنده های بین المللی حضور دارد به طوری که پرفروش ترین کشنده فرانسه نام گرفته است . با کمی دقت در استیل این کشنده متوجه میشوید که شباهتهایی با کشنده های بی دماغ آمریکایی دارد . نحوه قرارگرفتن رکابها و طریقه سوار شدن به کشنده با کمک دستگیره های طویل جانبی – باک های بزرگ و چیدمان داخل کابین همانند کشنده های آمریکایی می باشد . شاید این موضوع به خاطر بهره گیری از نظریات طراحان ماک در طراحی مگنوم باشد ( همانطور که میدانید رنو سهامدار و مالک کمپانی ماک می باشد ).
رنو مگنوم یکی از بلند قدترین کشنده های اروپاست . ارتفاع داخل کابین آن به بیش از 2 متر میرسد در حالیکه کف کابین هم کاملاً صاف و مسطح است . صاف بودن کف کابین یکی از نقاط قوت این کشنده است زیرا باعث میشود زیبایی و جاداری داخل کابین خیلی بیشتر به چشم برسد .




از دیگر تفاوتهای این کشنده با سایر رقبا کابین سه تکه آن است به طوری که اگر از جلو به کشنده نگاه کنید کاملاً متوجه آن می شوید : قسمت سپر و زیر سپری – قسمت میانی و محل قرارگیری رادیاتور – قسمت اصلی کابین . با بهره گیری از این شیوه طراحی که در نوع خود منحصر به فرد است و با استفاده از بالن های هوای فشرده که سرتاسر قسمت زیرین کابین را دربرگرفته اتاق کشنده کاملاً مواج شده و کمترین میزان لرزش ناشی از دست اندازهای جاده به داخل منتقل می شود .
داخل کابین :
همانطور که گفته شد ارتفاع داخل کابین مگنوم به بیش از 2 متر میرسد و با بهره گیری از کف صاف فضای در دسترس داخل کابین 1090 لیتر می باشد که فوق العاده است . رنو با استفاده از مواد هم رنگ تریم داخلی کابین را یکدست و هماهنگ کرده است . چیدمان داخل کابین هم با رقبا متفاوت است . اگر چه ممکن است برای برخی خوشایند نباشد ولی این کشنده تنها یک تخت خواب آن هم در بخش فوقانی کابین دارد و قسمت پایینی به یک اتاقک چند منظوره تبدیل شده : میز کار – اتاقک نهارخوری و میز نشیمن جهت تماشای تلویزیون .
در قسمت ادوات سنجش هم رنو همانند خودروهای سواری خود ، با سایرین متفاوت است : استفاده از یک دور سنج آنالوگ و سرعت سنج دیجیتال به صورت ترکیبی با نور پردازی پشت آمپر زیبا .




در رنو مگنوم 2009 اثری از دسته دنده در داخل کابین نیست . تعویض دنده به صورت اتوماتیک از طریق کلیدهای قرارگرفته بر روی قربلیک فرمان انچام می شود . همچنین ترمز توقف در سربالایی – شیشه بالابر برقی و کارکیت و دکمه های کنترل سیستم موسیقی همگی بر روی فرمان تعبیه شده اند .
موتور :
مگنوم مجهز به یک موتور 13 لیتری با کد DXi 13 که قادر است 480 و یا 520 اسب بخار را در دور 1050 دور در دقیقه ایجاد کند . حداکثر گشتاور خروجی 2550 نیوتن متر برای موتور 520 اسبی می باشد . رنو ادعا کرده که 90% گشتاور خروجی در کمتر از 2 ثانیه در اختیار راننده قرار خواهد گرفت و این باعث شتابگیری فوق العاده کشنده در ابتدای حرکتش می باشد .
همچنین با استفاده از سیستم engine stop وقتی کشنده به مدت 5 دقیقه در حالت توقف قرار دارد موتور به صورت اتوماتیک خاموش میشود در حالیکه دمای موتور پایین نمی آید و نیازی به گرم کردن دوباره موتور ندارد . بعلاوه در مصرف سوخت هم صرفه جویی میشود .
این موتور دارای 6 سیلندر به صورت خطی بوده و منطبق با استاندارد یورو 5 و EEV میباشد .
گیربکس :
در رنو مگنوم 2009 از جعبه دنده اتوماتیک Optidriver+ به صورت استاندارد استفاده شده است . این جعبه دنده باعث کاهش مصرف سوخت – کاهش استهلاک قطعات متحرک و افزایش شتاب و ایمنی خودرو می شود.
سیستم های ایمنی :
رنو سیستم ترمز موتور Optibrake را به صورت اینترلاک با گیربکس اتوماتیک خود ارائه میکند . این ترکز موتور یکی از قویترین نوع خود در بازار می باشد و قادر است کشنده را با شتاب معکوس 7 متر بر مجذور ثانیه متوقف کند . قدرت این ترمز 414 کیلووات است .
از دیگر سیستم های ایمنی این کشنده میتوان به چرخهای تمام دیسکی- ABS-ASR – ترمز توقف در سربالایی و سیستک کنترل پایداری ESP اشاره کرد .
همچنین شیشه یک تکه جلو با زاویه دید بسیار وسیع – آینه های متعدد- نمایشگر دیجیتال عقب تریلر – چراغهای جلویی هالوژن و سیستم های ماهواره ای و کنترلی ثانویه از دیگر امکانات ایمنی این کشنده است .
مشخصات کابین :
رنو 4 سطح از امکانات را برای کابین مگنوم تدارک دیده است : Classic cab(standard)-Multipass cab-Privilege package-Excellence package.
هر کدام از این پکیج ها شامل تجهیزات رفاهی متعددی می باشند . در بالاترین سطح این امکانات شامل : سیستم تهویه مطبوع – دریچه برقی سقف – صندلی راننده ارگونومیک – بخاری درجا – تلفن – ریموت کنترل برای قفل کردن دربها و روشن و خاموش کردن موتور – یخچال فریزر- سیستم برقی خم کن کابین – رادیو پخش بلوتوث – شیشه شور چراغ های جلو – بادگیر جانبی و شاسی و … می باشد .


 
 
مشکلات رانندگان(2)
نویسنده : علیرضا یحیی زاده - ساعت ٩:۳۱ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۱/۱/٩
 

نویسنده:شعبانی

برای دوستانی که با مشکلی بنام سینوس پیلونیدال (کیست مویی) مواجه هستند چند نکته را ذکر می کنم :

1. این بیماری بصورت بروز ترشح چرکی یا خونی از قسمت تحتانی کمر (ناحیه ساکروم یا خاجی )درست درخط وسط بروز می کند. اغلب بذون درد است ولی گاهی اوقات البته شروع علایم آن میتواند با بروز ناگها نی درد در این ناحیه ناشی از بروز آبسه باشد و در صورت بروز آبسه غالبا علاوه بر درد تورم نیز در این ناحیه وجود دارد.

2.اگرچه این بیماری بیشتر در آقایان و بویژه در افرادی که بدنشان موی زیادی دارد دیده میشود لیکن در خانم ها نیز میتواند بروز کند.

3. گرما ی محیط و وجود موی زیاد و بلند در این ناحیه و نیز مالش زیاد (مثلا در اثر نشستن طولانی مدت روی صندلی اتومبیل یا صندلی و مبل و امثال آن ) در بروز آن موثر است.

4.دفع خون یا ترشح چرکی ربطی به دفع مدفوع ندارد و بطور مستقل است که این امر میتواند در افتراق آن از بیماری بواسیر (همورویید) بوسیله خود بیمار کمک کننده باشد.

5.تشخیص بیماری معمولا با معاینه محرز میگردد و غالبا نیازی به بررسی های بیشتر مانند سونوگرافی و انجام تصویر برداری با اشعه ایکس وجود ندارد.

به ادامه مطلب بروید...