Trucks And Heavy Cars Pictures

A blog which gives you the best and the newest pics of trucks

 
چگونگی ورود ولوو به ایران
نویسنده : علیرضا یحیی زاده - ساعت ٤:۳٢ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/۱٠/۱٥
 

داستان ورود Volvo به ایران به بیش از هفتاد سال پیش برمیگردد ، طبق مدارک کمپانی  Volvo، ولوو برای اولین بار 3 کامیون ساخته شده را در سال 1934 به ایران تحویل داد. در سال 1972، شرکت RENA (هم اکنون خدمات پس از فروش محصولات سایپا دیزل را بر عهده دارد) کار خود را با تولید محلی کامیون مدل Volvo N آغاز کرد. بعدها، تولید کامیون در سال 1974 توسط شرکت زامیاد در دست گرفته شد. Volvo مالک 30% از سهام زامیاد بود و مسئولیت مدیریت آن را بر عهده داشت. Volvo دانش فنی از جمله دانش تولید برای قطعات و کامیون ها را جهت یکپارچه سازی محلی در اختیار تولید کننده محلی می گذاشت. توسعه برنامه یکپارچه سازی محلی برای فعالیت   Volvoدر ایران بسیار مهم بوده است و یکی از اساسی ترین فعالیت ها برای Volvo در ایران است.

 

در سال 1984، تولید مدل Volvo F در شرکت ایران کاوه آغاز شد. Volvo با سرمایه گذاری برای ابزارآلات و تجهیزات، کمک بسیاری در این زمینه نمود. در سال 1986، بنیان دیزل مونتاژ موتورهای Volvo را در تبریز آغاز کرد. این کار تا سال 1993 ادامه یافت. در آن زمان، بنیان دیزل موتورهایی برای Volvo Penta و زامیاد نیز تولید می کرد.

در سال 1991 طی توافق نامه ای بین شرکت اتوبوس سازی ولوو و رانیران اولین سری اتوبوس های ولوو توسط شرکت رانیران وارد و مونتاژ شد و تحولی بزرگ در صنعت حمل و نقل مسافر در ایران پدیدار شد.اتوبوس های اولیه مدل B12   با موتور پرقدرت ومجهز به گیربکس 8 دنده و امکانات رفاهی بود سپس  اولین مدل اتوبوس ولوو B7 در سال 1998  وارد و توسط رانیران مونتاژ شد پس از بروز رسانی های اتوبوس های B7 و B12 اکنون رانیران با اتوبوس ولوو B9 در کیفیت وایمنی و سازگاری با محیط زیست و راحتی مسافر و راننده یکه تاز است.

در سال 2000، یک توافق نامه جدید برای همکاری صنعتی و بازرگانی بین شرکت کامیون Volvo و سایپا دیزل (شرکت ایران کاوه سابق) امضاء شد. این توافق نامه همچنان مبنای همکاری های تجاری در زمینه کامیون های ولوو میباشد.

و هم اکنون هم ولوو کامیون های با مدلهای متنوعی مانند  FM/FH/NHرا توسط سایپا دیزل در ایران عرضه میکند. ولوو با ارائه سری FH نشان داد که روش طراحی را بر روی خواسته های مشتریان متمرکز کرده است و این موضوعی است که با ورود به کابین ولوو  FH مشاهده میکنید محصولی که از لحاظ ارگونومیک در صدر اول بازار ایران جای دارد. گروه ولوو هم اکنون کامیون سازی ماک و رنو را تحت سیطره خود دارد و بخشهای بسیاری شامل گروه مالی/ لجستیک/هوایی و... را هم دارد.ولوو هم اکنون تمرکز خود را برای ارائه مدلهائی کم مصرف طبق استانداردهای یورو 5 و6 صرف میکند.جدید ترین مدل  کامیون های ولوو سری جدید و بهبود یافته ولوو FH12 و FH16 است.در ایران هم اکنون مدل FH12 با موتورهای حداکثر460اسبی واستاندارد یورو3 وهمچنین مدل ارزشمندNH12   و نمونه 610 اسبی   FH16و سری  ADR با موتورهای 420 اسبی تولید میشوند. (سریADR  مجهز به سامانه ضد جرقه ولوو هستند و برای حمل مواد نفتی و خطرناک مورد استفاده قرار میگیرند).کامیون سازی ولوو یکی از معدود سازندگانی است که به مشتریان ایرانی نهایت احترام را گذاشته و به همین دلیل در وبسایت رسمی ولوو بخش فارسی مخصوص کاربران ایرانی را راه اندازی کرده که انصافا اطلاعات بسیار مناسبی در خصوص کامیون های ولوو به فارسی ارائه میدهد ،امید است شرکت اتوبوس سازی ولوو نیزجهت معرفی اتوبوس های ولوو سایت فارسی بخش اتوبوس را نیزراه اندازی نماید.